17 februari 2007

Lust je nog peultjes?

Een podcast voor het slapengaan. Het hoort inmiddels bij mijn bedritueel. Het probleem is alleen dat er zo'n overweldigend aanbod van podcasts bestaat. Vooral in het begin weet je niet echt wat nu de moeite van het beluisteren waard blijft, maar na enige tijd ga je noodgedwongen schiften en houd je favoriete podcasts over die je wekelijks van internet plukt.
Wat luister ik momenteel? Naast Bommel de podcasts van Nachtvluchten, Kunststof en Simek 's Nachts die mij boeiend of amusant lijken. Ligt aan de gast of het onderwerp. Als er schrijvers te gast zijn, gaat het meestal blindelings op mijn mp3-spelertje. Net als Desmet Live met Theodor Holman, vooral de vrijdaguitzending met De wereld volgens Stine Jensen en de vermakelijke rubriek Ketter en geest van Max Pam.
Daarnaast biedt de BBC nog drie luisterpeultjes aan die ik wekelijks beluister: Mark Kermode's filmrecensies, het geschiedenisprogramma In Our Time van Melvyn Bragg, en Mayo's Book Panel met besprekingen van nieuwe Engelstalige boeken. En als ik zomaar zin krijg in oude hoorspelen snuffel ik rond op het Radio Nostalgia Network of de peulplukpagina bij OTR Cat.
Er ligt uiteraard nog een wereld aan luisterpeultjes open, maar dit zijn momenteel mijn favoriete podcasts. Meer dan genoeg om de week door te komen.

Geen opmerkingen: