24 november 2006

Walk the Line (2005)

Voor mijn huur-dvd's ben ik een beetje afhankelijk van welke titels MovieMile nu weer stuurt van mijn wenslijstje. Blijft altijd een verrassing. Gisteren was het de beurt aan de biopic over Johnny Cash met Joaquin Phoenix. Ik heb eerlijk gezegd nooit veel gehad met de muziek van Cash. Ik ken het nummer Ring of Fire, de gevangenisplaat en dan houdt het wel zo'n beetje op... Niettemin een film die ruim twee uur boeit, vooral door de goede rol van Phoenix en Reece Witherspoon als June Carter. Het verhaal is natuurlijk behoorlijk cliché geworden (seks, drugs & country 'n roll) en ook filmisch gezien haalt Walk the Line het niet bij een eerdere biopic als Ray over Ray Charles. WtL drukt te vaak precies op de juiste knopjes op het juiste moment. Dat werkt wel, maar ik vond het daardoor minder inspirerend verteld dan bij Ray. Al speelt ongetwijfeld mee dat ik meer heb met de soul van Charles. Wel leuk om de cover van Dylans It ain't me babe te horen. Meteen een van de beste nummers in de film. ;)

Trailer Walk the Line

Geen opmerkingen: