10 november 2006

De mediastrijd der titaantjes

Bos versus Balkenende! Ik word inmiddels nogal moe van Wouter Bos. Vandaag staat op de voorpagina van de Volkskrant dat ie niet met de VVD wil regeren, terwijl hij eerder die dag zijn voorkeur had uitgesproken voor een coalitie PvdA, VVD en GroenLinks. Dat was schijnbaar bedoeld als grap, maar zo kwam het niet over. Wat humor betreft heeft Jan-Peter al glansrijk gewonnen van Wouter. Gisteren kwam, zag en overwon de premier bij Matthijs en Giel in De Wereld Draait Door. Dat belooft nog wat voor zijn gastredacteurschap bij RTL Boulevard op 16 november. Je zou toch bijna wensen dat onze premier na 22 november die Tweede Kamer gewoon inwisselt voor Hillywood.
Bos was eerder deze week te zien bij Katja vs de rest, en hoe graag hij zich ook wil presenteren als innemende kandidaat-premier, ik blijf toch een streber zien die zich verbeten in de strijd werpt. Als hij verliest lacht hij bovendien als een boer met kiespijn. Dat JP de kant van Katja koos om Wouter flink te laten verliezen getuigde ook al van de komische inslag van de premier, net als het gestuntel met Katja's spandoek dat hij met haar bij het Torentje moest ophangen. Als ik puur op poppetjes zou kiezen, kan ik niet anders constateren dan dat mijn sympathie ligt bij Balkenende. Helaas voor het CDA stem ik niet op poppetjes.

Geen opmerkingen: