09 augustus 2005

Op naar Venetië...

Pas een nieuw blog en voorlopig weinig tijd om te bloggen. Hoe dat zo? Ik heb gisteren de forse taak op mij genomen om The City of Falling Angels van John Berendt in het Nederlands te vertalen. Berendt is de schrijver van Midnight in the Garden of Good and Evil (verfilmd door Clint Eastwood). En dit is zijn eerste roman sinds tien jaar. Een korte beschrijving van de inhoud:
In 1996 verwoest een brand het wereldberoemde operahuis La Fenice in Venetië. John Berendt neemt deze gebeurtenis als uitgangspunt om het verhaal te vertellen dat zich afspeelt achter de buitengewone façade van deze schitterende historische stad. Een verhaal vol intriges, corruptie en schandalen. Ezra Pound en zijn minnares Olga, graaf Girolamo Marcello, dichter Mario Stefani en de Rattenman van Treviso zijn slechts een paar van de intrigerende en excentrieke personages die Berendt op meesterlijke wijze tot leven weet te wekken.
Naar verwachting zal de vertaling dit najaar verschijnen bij uitgeverij Bruna. Maar dan moet ik nu aan de vertaalslag!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik vind het wel heel stoer hoor al dat vertalen. En het lijkt mij ook ontzettend eng om te doen.
Jammer dat je het weer druk gaat krijgen want dan missen we al je leuke en interessante input.
Zet hem op.

Niek